FAQ

Kamers

Over welke kamertypes beschikt het hotel?
Het hotel beschikt over 4 kamertypes:

  • Single kamer voor 1 persoon
  • Superior kamer voor 2 personen
  • Privilege kamer voor 2 personen
  • Familiekamer voor 2 volwassenen en 2 kinderen ( < 16 jaar) met 1 dubbel bed en 1 stapelbed

Vanaf hoe laat kunnen we op de kamer op de dag van checkin?
Je kan inchecken vanaf 15.00. Ben je al vroeger ter plaatse? Meld je alvast aan in het hotel.

Welke faciliteiten zijn er op de kamer aanwezig?

Single kamer: minibar (niet gevuld), individuele airco, flatscreen TV, koffie- en theefaciliteiten, gratis WiFi, kluis (gratis) en 1 flesje water (gratis)

Superior kamer: minibar (niet gevuld), individuele airco, flatscreen TV, koffie- en theefaciliteiten, gratis WiFi, kluis (gratis) en 2 flesjes water (gratis)

Privilege kamer: gratis gevulde minibar, individuele airco, flatscreen TV, Nespresso koffiemachine, BOSE surround system, gratis WiFi, kluis (gratis), Molton Brown producten in de badkamer, badjassen en slippers

Familiekamer: minibar (niet gevuld), individuele airco, flatscreen TV, koffie- en theefaciliteiten, gratis WiFi, kluis (gratis) en 2 flesjes water (gratis)

Is het mogelijk om een kinderbed op de kamer te plaatsen?
Wij plaatsen gratis een babybedje (0 – 3 jaar) op de kamer. Graag op voorhand aanvragen!

Zijn er mindervalidekamers beschikbaar?
Mercure Blankenberge beschikt over een beperkt aantal mindervalidekamers, die je op voorhand kunt aanvragen.

Hebben jullie ook connecting rooms?
Er zijn geen connecting rooms aanwezig in het hotel maar indien mogelijk kunnen we wel 2 kamers naast elkaar voorzien (dit is steeds op aanvraag en volgens beschikbaarheid).

Worden de kamers dagelijks gepoetst?
De kamers worden dagelijks gepoetst door onze poetsmedewerkers, tenzij je het ‘Niet storen’ kaartje aan de deur hangt.

Zijn er kamers met zeezicht?
Onze kamers beschikken niet over zeezicht, maar hebben wel een mooi uitzicht op het Koning Leopold III-plein of het treinstation.

Is roken op de kamer toegestaan?
Het hotel is volledig rokersvrij en roken op de kamers is dus verboden. Indien er toch gerookt wordt op de kamer zijn wij genoodzaakt om een kost van 500 euro in rekening te brengen

Faciliteiten

Welke faciliteiten zijn er op de kamer aanwezig?

  • Single kamer: minibar (niet gevuld), individuele airco, flatscreen TV, koffie- en theefaciliteiten, gratis WiFi, kluis (gratis) en 1 flesje water (gratis)
  • Superior kamer: minibar (niet gevuld), individuele airco, flatscreen TV, koffie- en theefaciliteiten, gratis WiFi, kluis (gratis) en 2 flesjes water (gratis)
  • Privilege kamer: gratis gevulde minibar, individuele airco, flatscreen TV, Nespresso koffiemachine, BOSE surround system, gratis WiFi, kluis (gratis), Molton Brown producten in de badkamer, badjassen en slippers
  • Familiekamer: minibar (niet gevuld), individuele airco, flatscreen TV, koffie- en theefaciliteiten, gratis WiFi, kluis (gratis) en 2 flesjes water (gratis)

Kan ik roomservice bij jullie bestellen?
Wij bieden roomservice in de kamer aan voor het ontbijt, mits een supplement van € 10.00. De invulkaarten voor roomservice bevinden zich op de kamer en moeten voor 04.00 in de ochtend aan de deur gehangen worden.

Is er gratis WiFi beschikbaar in het hotel?
Er is overal in het hotel gratis WiFi beschikbaar. De receptie helpt je graag verder indien er zich problemen voordoen bij het connecteren.

Is er een restaurant aanwezig in het hotel?
Het hotel beschikt niet over een eigen restaurant, maar serveert wel snacks aan de bar tussen 18u en 20u. Verder zijn er ook tal van lekkere take away mogelijkheden of restaurants in de buurt om te genieten van een heerlijke maaltijd.

    Wat zijn de openingsuren voor het zwembad?
    Ons rooftopzwembad is tussen medio mei en medio oktober elke dag toegankelijk van 09u tot 19u naargelang de weersomstandigheden.

    Is het buitenzwembad verwarmd?
    Ons buitenzwembad is verwarmd en heeft een gemiddelde temperatuur van 28° C.

    In welke periode is het buitenzwembad geopend?
    Het zwembad is geopend van half mei tot half oktober, naargelang de weersomstandigheden. Indien er een prachtig voorjaar of najaar zit aan te komen, kan de openingsperiode vervroegd of verlaat worden!

    Is er een handdoekenservice voor het zwembad?
    Wij bieden jullie graag badhanddoeken aan na een verkwikkende plons in ons zwembad. Deze zijn gratis te verkrijgen in de omkleedruimte.

    Voorzien jullie ook lunchpakketten?
    Wij bieden lunchpakketten aan in twee formules. Deze kan je reserveren de avond voordien reserveren aan de receptie.

    • Basispakket aan € 10.00
    • Uitgebreid pakket aan € 15.00

    Wat zijn de openingsuren van de bar?
    In onze ruime loungebar serveren we o.a. lekkere cocktails, lokale bieren en beschikken over een uitgebreide wijnkaart. De bar is elke dag open voor onze hotelgasten (onder voorbehoud van de op dat moment geldende coronamaatregelen):

    • Zondag – donderdag: 07u– 00u
    • Vrijdag – zaterdag: 07u – 01u

    Ontdek hieronder onze drankkaart

    Menu

    Ontbijt

    Kan ik roomservice bij jullie bestellen?
    Wij bieden roomservice in de kamer aan voor het ontbijt, mits een supplement van € 10.00. De invulkaarten voor roomservice bevinden zich op de kamer en moeten voor 04.00 in de ochtend aan de deur gehangen worden.

    Tussen welke uren kan ik komen ontbijten?
    Je kan bij ons dagelijks genieten van een uitgebreid ontbijtbuffet (onder voorbehoud van de op dat moment geldende coronamaatregelen):

    • Maandag tot en met vrijdag : 06.30 – 10.30
    • Zaterdag en zondag : 06.30 – 11.00

    Hoeveel kost een ontbijt?
    Het ontbijt kost € 20.00 per persoon en wordt geserveerd aan de hand van een buffet. Kinderen tot 12 jaar betalen € 10.00 en de allerkleinsten tot 3 jaar zijn gratis.

    Uit wat bestaat het ontbijt?
    We bieden een full breakfast aan met o. a. spek, roerei, donuts, cécemel, diverse broodjes, aardbeientaart, krabsalade…

    Is er ook een mogelijkheid tot een grab ‘nd go ontbijt?
    Heb je geen grote honger, of moet je een afspraak halen? Wij bieden je graag een ‘Grab and go’ ontbijt aan! Voor de prijs van € 10.00 p.p. kan je ’s morgens al genieten van een basisontbijt die ingepakt klaar staat bij onze ontbijtmedewerkers!

    Omgeving

    Waar is het hotel gelegen?
    Mercure Blankenberge bevindt zich in het vernieuwde stationscomplex van Blankenberge, ideaal dus ook voor wie met het openbaar vervoer wilt komen. Het hotel ligt dus in het centrum van deze bruisende badstad op wandelafstand van het strand.

    Zijn er eetgelegenheden in de buurt?
    Door de centrale ligging van Mercure Blankenberge zijn er tientallen restaurantjes op wandelafstand van het hotel. Van een lekkere bistro tot take away adresjes en gastronomische verwennerij. Voor ieder wat wils dus!

    Is het hotel makkelijk bereikbaar?
    Aangezien het hotel zich in het vernieuwde stationscomplex van Blankenberge bevindt, is het zeer vlot bereikbaar met het openbaar vervoer, maar ook met de wagen is er een goede verbinding met de autosnelweg.

    Waar ligt de dichtstbijzijnde supermarkt?
    De dichtstbijzijnde supermarkt (Delhaize) bevindt zich in de belangrijkste winkelstraat (Kerkstraat) van Blankenberge op amper 200 m van het hotel.

    Welke toeristische activiteiten liggen er in de buurt van het hotel?

    Hotel Mercure Blankenberge ligt centraal in de badstad. Hierdoor zijn alle bezienswaardigen en toeristische plaatsjes bereikbaar te voet!

    • Strand: 500m
    • Winkelstraat: 150m
    • Restaurants: 100m
    • Café / Bar: 100m
    • SeaLife: 1km
    • Belle Epoque Centrum: 550m
    • Huisje van Majutte: 700m

    Kan ik parkeren bij het hotel?
    Het hotel zelf beschikt zelf niet over een parking, maar vlak naast het hotel vind je de publieke parkeergarage ‘Centrum’ waar je jouw wagen makkelijk kunt parkeren.

    Wat is de prijs om te parkeren bij het hotel?
    De kostprijs voor het parkeren van jouw wagen in de publieke parkeergarage ‘Centrum’ varieert tussen de € 15.00 en € 25.00 per dag, afhankelijk van laag- of hoogseizoen

    Kan ik parking bij het hotel reserveren?
    Aangezien wij de parking niet zelf uitbaten, kunnen wij geen parkeerplaats voor jou reserveren.

    Betaling

    Vanaf welke leeftijd zijn kinderen betalend?
    In Mercure Blankenberge zijn we dol op kinderen en dat zie je ook terug in onze prijzen, want kinderen slapen gratis bij ons! Hieronder vind je nog een overzicht per leeftijdscategorie:

    • Kinderen < 16 jaar slapen gratis in een Familie kamer mits betalende ouders
    • Baby < 3 jaar verblijft gratis bij ons waarbij we ook een babybedje kunnen voorzien op de kamer (op aanvraag)

    Wat zijn de betalingsmogelijkheden in het hotel?
    Wij aanvaarden onderstaande betaalmiddelen.

    • Cash
    • VISA
    • MasterCard
    • Maestro
    • American Express

    Kan ik ook een reservatie maken als ik niet over een kredietkaart beschik?
    Beschik je niet over een kredietkaart? Geen probleem! Via onze eigen website kan je ook met bancontact betalen. Beschik je niet over een bankkaart? Aarzel niet om ons telefonisch te contacteren (050 60 00 00), want afhankelijk van de periode kan je ook reserveren zonder garantie. Aan reservaties zonder garanties zijn strenge voorwaarden verbonden. Het hotel kan eenzijdig reservaties zonder garantie annuleren na 14.00 op dag van aankomst.

    Hoeveel bedraagt de citytaks?
    Stad Blankenberge heeft een toeristenbelasting ingevoerd voor alle gasten die overnachten in de badstad. Deze bedraagt € 2.12 per nacht vanaf 18 jaar.

    Kan ik een factuur krijgen?
    Wij maken met plezier een factuur voor je op. Een belangrijke voorwaarde is dat de reservatie direct met het hotel gemaakt wordt, zonder tussenpersoon. Je kan alvast de bedrijfsgegevens doorsturen naar ons e-mailadres H9547@accor.com of plaats ze als opmerking bij de reservatie.

    Kan ik een verblijf boeken met een Bongobon?
    Hotel Mercure Blankenberge heeft talloze partners, waaronder Bongo. Indien je wenst te reserveren via een partner, moet dit gebeuren via de site van de partner. Directe reservaties van de partners worden altijd geweigerd.

    Ik heb een cadeaubon van Mercure Blankenberge. Hoe kan ik mijn verblijf boeken?
    Wat leuk dat je een cadeaubon van Mercure Blankenberge hebt gekregen! Jouw cadeaubon verzilveren? Stuur een mailtje of contacteer ons telefonisch (050 60 00 00) om jouw verblijf te boeken.

    Kan ik mijn verblijf kosteloos annuleren?
    Afhankelijk van jouw boeking beschikken we over verschillende verkoopsvoorwaarden. Afhankelijk van de ‘sales conditions’ die op je confirmatie en/of bevestiging staat, kan je kostenloos annuleren. Indien je niet zeker bent, aarzel niet om ons te contacteren via H9547@accor.com of via 050 60 00 00.

    Praktisch

    Vanaf hoe laat kan ik inchecken?
    We verwelkomen je graag vanaf 15u. Ben je wat vroeger? Aarzel niet je al aan te melden aan de receptie. Daar kan je al de bagage in bewaring achterlaten.

    Kan ik online inchecken?
    Heb je geboekt via de ALL applicatie of via accorhotels.com? Dan kan je al op voorhand online inchecken, maar dit is zeker niet verplicht!

    Kan ik mijn bagage achterlaten indien ik wat vroeger ben?
    Ben je iets vroeger dan 15u om in te checken? Aarzel dan niet om je al aan te melden aan de receptie, waar je ook jouw bagage kan achterlaten.

    Hoe laat moet ik uitchecken?
    Bij Mercure Blankenberge kan je ’s ochtends lang uitslapen voor je opnieuw naar huis gaat, want de kamer blijft voor jullie tot 12u!
    Wil je nog wat langer blijven en ben je ALL member? Dan kan je kosteloos tot 14u op de kamer blijven (mits beschikbaarheid). Geen ALL member? Geen probleem, want dan kan je ook nog wat langer blijven op de dag van vertrek. Hieronder zie je een overzicht met de verschillende tarieven:

    • Tot 14u: € 25.00
    • Tot 16u: € 45.00
    • Later 16.00: volledige nacht

    Wat is de minimumleeftijd om een verblijf bij jullie te boeken?
    De minimum leeftijd in België om een hotelkamer te huren is 18 jaar.

    Zijn huisdieren toegelaten?
    Wij verwelkomen met plezier jouw trouwe viervoeter in het hotel. Helaas voor de stoere loebassen, accepteren wij enkel hondjes tot 6 kg. Het supplement voor jouw hondje bedraagt € 12.00 per dag.

    Kan ik parkeren bij het hotel?
    Het hotel zelf beschikt zelf niet over een parking, maar vlak naast het hotel vind je de publieke parkeergarage ‘Centrum’ waar je jouw wagen makkelijk kunt parkeren.

    Wat is de prijs om te parkeren bij het hotel?
    De kostprijs voor het parkeren van jouw wagen in de publieke parkeergarage ‘Centrum’ varieert tussen de € 15.00 en € 25.00 per dag, afhankelijk van laag- of hoogseizoen

    Zijn er laadmogelijkheden voor elektrische wagens?
    Helaas zijn er voorlopig geen laadpalen aanwezig in de nabijheid van het hotel.

    Kan ik mijn fietsen veilig stallen bij het hotel?
    Uitwaaien aan zee is nog zoveel leuker per fiets! Het hotel zelf beschikt niet over een fietsenstalling, maar naast het hotel is er een publieke fietsenparking van het station met camerabewaking (gratis). Bovendien zijn er ook tal van fietsverhuurmogelijkheden aan het strand

    Wat is het adres van het hotel?
    Mercure Blankenberge bevindt zich op het Koning Leopold III-plein 1, 8370 Blankenberge

    Hoe kan ik jullie contacteren bij vragen?
    Zijn nog niet al je vragen beantwoord? Wij helpen je graag verder aan de receptie of je kan ons steeds contacteren via mail of telefonisch op 050 60 00 00.

    Vanaf welke leeftijd zijn kinderen betalend?
    In Mercure Blankenberge zijn we dol op kinderen en dat zie je ook terug in onze prijzen, want kinderen slapen gratis bij ons! Hieronder vind je nog een overzicht per leeftijdscategorie:

    • Kinderen < 16 jaar slapen gratis in een Familie kamer mits betalende ouders
    • Baby < 3 jaar verblijft gratis bij ons waarbij we ook een babybedje kunnen voorzien op de kamer (op aanvraag)

    Zijn er acties of promoties waarvan wij kunnen genieten?
    Het team van Mercure Blankenberge is constant bezig met het promoten van nieuwtjes en acties aan mooie prijzen. Wil je deze zeker niet missen? Schrijf je dan vrijblijvend in op onze nieuwsbrief! Volg ons zeker ook op social media waar we regelmatige leuke give aways doen.

    Voorzien jullie een extraatje bij speciale gelegenheden (vb. jubileum, verjaardag, Valentijn…)
    Je verjaardag vieren in Blankenberge... Zalig toch?! Verras je geliefde met een boeket bloemen of lekkere bubbels. Contacteer onze receptie via H9547@accor.com of via 050 60 00 00 en maak er een onvergetelijke gebeurtenis van. (supplement is afhankelijk van de gekozen service).

    Kan ik een cadeaubon kopen?
    Zeker! Je kan hier makkelijk digitaal jouw cadeaubon kopen voor een bedrag naar keuze!

    Wat moet ik doen als ik na mijn verblijf iets vergeten ben bij jullie?
    Indien je iets vergeten bent in het hotel, kan je ons steeds telefonisch (050 60 00 00) of via mail contacteren. Wij spreken dan samen af hoe het vergeten item weer bij jou terechtkomt.

    Kan ik dezelfde kamer terug reserveren bij een volgend verblijf?
    Heb je een voorkeur voor een kamer? Geen probleem, wij proberen deze in de toekomst altijd toe te kennen! (volgens beschikbaarheid)

    Coronamaatregelen

    Welke coronamaatregelen worden er genomen in het hotel voor een veilig verblijf?

    • We vragen je om de afstand van 1,5 meter ten allen tijde te bewaren
    • Er zijn voldoende ontsmettingspompen aanwezig in het hotel om regelmatig je handen te desinfecteren
    • Gelieve de richting van de pijlen op de vloer te volgen.
    • We vragen jullie om achter het plexi-scherm aan de receptie blijven.

    Op welke manier wordt het ontbijt geserveerd?
    Het ontbijtbuffet is uitgestald, alle producten zijn individueel en volgens de voorschriften verpakt. Je kunt kiezen om jouw ontbijt op te eten in de ontbijtruimte of op de kamer. Er dient wel gereserveerd te worden indien je wenst te eten in de ontbijtruimte.

    Moet ik reserveren voor het ontbijt?
    Reservatie is enkel nodig indien je jouw ontbijt wenst op te eten in de ontbijtruimte.

    Worden de kamers gepoetst?
    Alle kamers worden dagelijks gepoetst, zonder dat je hiervoor een poetskaart moet invullen.

    Is het zwembad toegankelijk?
    Momenteel is ons buitenzwembad toegankelijk voor onze hotelgasten.

    Moet ik reserveren voor het zwembad?
    Reservatie is momenteel verplicht. Reserveren kan aan de receptie.


    Kan ik drankjes bestellen aan de bar?
    Ja, de bar is geopend tot 23.30u met bediening aan tafel. Ook snacks kunnen tot 23.30u besteld worden in de bar waarbij je kunt kiezen om deze op te eten in het restaurant of mee te nemen naar de kamer.

    Kan ik mijn bagage nalaten in het hotel?
    Bagage kan nagelaten worden bij de receptie.

    Groepen/ B2B

    Ik wil met een groep komen en heb meer dan 10 kamers nodig, is er dan een speciaal tarief mogelijk?
    Tarieven voor groepsaanvragen bespreken wij graag persoonlijk met jou, afgestemd op jouw concrete wensen. Voor alle aanvragen i.v.m. groepen kan je een mailtje sturen naar H9547-RE@accor.com.

    Zijn er vergadermogelijkheden in het hotel?
    Het hotel beschikt over 2 moderne vergaderzalen die voorzien zijn van alle nodige faciliteiten, zoals natuurlijk daglicht, airco, video-apparatuur en beamer. De maximumcapaciteit is 60 personen.

    Ik wil een seminarie organiseren, wat zijn de mogelijkheden?
    Er zijn tal van mogelijkheden voor seminaries bij Mercure Blankenberge. Je kan hier jouw aanvraag makkelijk digitaal doorsturen of stuur een mail naar H9547-RE@accor.com.

    Wat zijn de mogelijkheden op vlak van teambuilding?
    Zoals je weet zijn employer branding en een goede teamsfeer de dag van vandaag cruciaal. Koppel daarom een uitdagende teambuilding aan jouw seminarie, en maak er een onvergetelijke ervaring van! Je kan hier jouw aanvraag makkelijk digitaal doorsturen of of stuur een mail naar H9547-RE@accor.com.